تبلیغات
کدستان
صفحه اصلی عکس ها معارف تاریخ سیاست کتب علائم ظهور اخبار سیاسی اخبار فرهنگی فیلم و مستند ادعـیـه جنگ نرم منجی ذر سایر ادیان


فرقه های انحرافی صدا ها آخرالزمان اسلام
ظهور خورشید::پایگاه تخصصی فراماسونری،مهدویت،دشمن شناسی،فــدای ســیــد عــلــی - پینوكیو چگونه «خلق» شد؟ / نمادگرایی فراماسونرها در پینوكیو +تصاویر
پیامبر اکرم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله فرمودند: اگر خدا خوبى بنده ‏اى را بخواهد، فرشته‏ اى از خزانه‏ دارانِ بهشت مى‏ فرستد تا سینه او را مسح کند و قلب او را براى پرداخت زکات سخاوتمند سازد.

مسیر
جستجو در سایت
خـادمـین سایـت
نظر سنجی
كیفیت سایت را چگونه ارزیابی می كنید؟




(بسم الله الرحمن الرحیم)
كارتون قدیمی پینوكیو كه شركت فیلمسازی والت دیزنی آن را در سال 1940 منتشر ساخت، هنوز مورد توجه كودكان و بزرگسالان اقصی نقاط جهان قرار می‌گیرد. اما، داستان این عروسك چوبی مبتنی بر یک تمثیل عمیق معنوی و برپایه آموزه‌های سری است كه به ندرت درباره آنها سخن به میان می‌آید. در این گزارش، ما به منشا و ریشه شكل‌گیری این داستان انیمیشنی و نیز لایه‌‌های پنهان آن نگاه اجمالی خواهیم انداخت.

پینوكیو چگونه «خلق» شد؟ / نمادگرایی فراماسونرها در پینوكیو +تصاویر

 

كارتون پینوكیو یكی از پیچیده‌ترین فیلم‌هایی است که برای کودکان ساخته شده است. آیا این كارتون می‌تواند داستان نمادین مبالغه‌آمیزی از معنویت و جامعه مدرن باشد؟ آیا در این فیلم نشانه‌هایی از عضویت در آیین‌های مرموز و اسرارآمیز وجود دارد؟

البته نیازی به گفتن نیست، این فیلم در حال حاضر محصول پرکاربردی در فرهنگ عمومی جامعه امروز است. تا به حال چند نفر این كارتون را ندیده‌اند؟ از سوی دیگر، چند نفر از مفاهیم پنهان كارتون پینوكیو اطلاع دارند؟ در پشت پرده ماجرای این عروسك خیمه شب بازی كه تلاش دارد تا تا پسر خوبی باشد، یك تمثیل عمیق معنوی نهفته است كه ریشه در مكاتب سری علوم خفیه دارد.

از زاویه نگاه یك مبتدی، داستان كودكانه پینوكیو كه درباره "خوب بودن" است و نكات قابل تاملی درباره "دروغ نگفتن" دارد، در نهایت به اثری كلاسیك برای بزرگسالان در راستای تلاش برای رسیدن به خردمندی و روشنگری معنوی تبدیل می‌شود. فضای بی‌رحم داستان پینوكیو تصویر هولناكی از دنیای مدرن ما را نمایش داده و شاید قصد دارد تا راه فرار از دام‌های این دنیای مدرن را به ما نشان دهد. با توجه به سابقه حرفه‌ای نویسنده داستان و مراجعه به منابع کتب ادبی می‌توان به مفاهیم اسرارآمیز پنهان در كارتون پینوكیو پی برد.


خاستكاه شكل‌گیری داستان پینوكیو

 


كارلو لورنزینی
نویسنده داستان پینوکیو، از اعضای فعال فراماسونری بود


داستان پینوكیو اولین بار توسط فردی به نام "كارلو لورنزینی"(ملقب به كارلو كولودی) بین سالهای 1881 و 1883 در ایتالیا به رشته تحریر در آمد. لورنزینی این حرفه را از مقاله‌نویسی در روزنامه‌ها آغاز كرد و در اغلب موارد برای بیان دیدگاه‌های سیاسی خود از روش طنزنویسی بهره می‌جست. لورنزینی در سال 1875 وارد دنیای ادبیات كودكان شد و از این طریق تلاش كرد تا عقاید سیاسی خود را به مخاطب انتقال دهد. برای مثال؛ سری داستان‌های Giannettino كه عمدتاً به وحدت ایتالیا اشاره داشت.

لورنزینی در واقع بسیار علاقمند بود تا از یک كاراكتر دوست داشتنی و مهربان و در عین حال متقلب با هدف بیان عقاید خود از طریق ادبیات تمثیلی بهره گردید. وی در سال 1880 نگارش داستان Storia di un burattino  (داستان عروسك خیمه شب بازی) را آغاز كرد كه بعدها به ماجراهای پینوكیو شهرت یافت. این داستان هر هفته در روزنامه Il Giornale dei Bambini  (روزنامه ایتالیایی ویژه كودكان) به چاپ می‌رسید.

ماجراهای پینوكیو، یك قصه خیالی است كه ماجراهای یك عروسك چوبی خودرای و لجباز را در مسیر تبدیل شدن به یک پسر واقعی شرح می‌دهد. این داستان در سال 1883 به چاپ رسید.




آثار لورنزینی صرفاً سیاسی نبودند. دست‌نوشته‌های او، بویژه ماجراهای پینوكیو زوایای پنهان متافیزیكی و ماورای طبیعی بسیاری را در خود داشتند كه اغلب از دید خوانندگان امروزی پنهان می‌مانند. یكی از حقایق مهم برای درك كامل لایه‌های عمیق اثر لورنزینی اینست كه وی یكی از اعضای فعال فراماسونری بود.

در مقاله‌ای با عنوان پینوكیو، برادر من، "جیووانی مالولتی"(Giovanni Malevolti) از فراماسونرهای ایتالیا سابقه ماسونی كارلو لورنزینی را چنین توصیف می‌كند:

"ورود كارلو به مكتب فراماسونری، با اینکه در هیچ سند رسمی ثبت نشده، اما از سوی همگان پذیرفته شده و قابل استناد است.

"آلدو مولا"(Aldo Mola)، یك فرد غیرماسونی كه معمولاً ‌از وی به عنوان تاریخ‌نگار رسمی مكتب فراماسونری یاد می‌كنند، با اطمینان ورود لورنزینی به فرقه فراماسونری را تایید كرده است.

به نظر می‌رسد حوادثی در زندگی او رخ داده است كه این نظریه را به سادگی تایید می‌كند: تاسیس روزنامه‌ای تحت عنوان Il Lampione (موسوم به فانوس دریایی) در سال 1848 كه لورنزینی در باب آن چنین اظهار داشت: "روشنی‌بخش کسانی است که در تاریکی سرگردان هستند." لورنزینی همچنین خود را شاگرد متعصب ماتزینی (از انقلابیون و فراماسونرهای برجسته ایتالیا) معرفی می‌کرد."


لورنزینی داستان پینوكیو را با الگوبرداری از عقاید قدیمی و کهن
 در متون سری و رمزگونه به رشته تحریر درآورد


نام كولودی را می‌توان در سندی یافت كه مركز بزرگ فراماسونرهای بریتانیا آن را به چاپ رسانده و در آن لیستی از فراماسونرهای معروف گردآوری شده است.

مالولتی چنین ادامه می‌دهد:
برای مطالعه داستان "ماجراهای پینوكیو" دو روش وجود دارد. اولین روش همان است كه من آن را "غیرمذهبی و عوامانه " توصیف می‌كنم زیرا كه خواننده، به احتمال زیاد یك كودك است، درباره اتفاقات ناگواری كه برای این عروسك چوبی رخ می‌دهد، مطالبی را یاد می‌گیرد. روش دوم، مطالعه این داستان از نگاه ماسونی نویسنده آن است كه نمادگرایی درون آن، بدون هیچ‌گونه جایگزینی، مکمل روایت ساده و خطی حوادث است.

لورنزینی داستان پینوكیو را با الگوبرداری از عقاید قدیمی و کهن در متون سری و رمزگونه به رشته تحریر درآورد: روایت ساده‌ای از یك داستان كه مورد توجه عامه قرار می‌گیرد و مفاهیم پنهان خود را تنها برای "کسانی که در جریان هستند" فاش می‌کند.

تحلیل فیلم
تفاوت‌های بسیاری بین كتاب كولودی و فیلم والت دیزنی وجود دارد. د فیلم والت دیزنی، طرح داستان ساده‌تر شده و پینوكیو به شخصیتی ساده، خوش‌گذران و بی‌خیال تبدیل شده است تا كاراكتری خودرای و ناسپاس در كتاب اصلی. با این وجود، همه عناصر اصلی داستان در این فیلم به عاریت گرفته شده حال آنكه پیام مخفی داستان هنوز دست نخورده باقی مانده است.


والت دیزنی در 1940 انیمیشن پینوکیو را ساخت
 تا یکی از مهم ترین آموزه های ماسونی برای کودکان
 به راحتی در دسترس آنها قرار گیرد


«خلق» شخصیت داستان

فیلم با پدر "ژپتو" (Geppetto)، یك چوب‌ تراش ایتالیایی‌، ‌آغاز می‌شود كه در حال ساخت یك عروسك خیمه شب‌بازی از یك تكه چوب است. او این عروسک را به شکل یک انسان می‌سازد اما عروسك موجودی بی‌جان است.


ژپتو، همان نماد "خالق" (Demiurge)
 فلسفه افلاطون و عارفان مسیحی است.


ژپتو، از جهت دیگر، همان نماد "خالق"(Demiurge) فلسفه افلاطون و عارفان مسیحی است. واژه "خالق" به صورت تحت‌اللفظی در زبان یونانی "خالق، صنعت‌گر یا استادکار" ترجمه می‌شود. در زبان فلسفه، خالق یا سازنده "خدای کوچکتر" جهان مادی است، خالقی كه موجودات ناقص را خلق می‌كند كه در دام زرق و برق زندگی مادی گرفتار می‌شوند. خانه ژپتو مملو از ساعت‌هایی است كه ساخته دست اوست و همانطور كه احتمالاً می‌دانید از این ساعت‌ها برای سنجش زمان استفاده می‌شود، یعنی یكی از محدودیت‌های بزرگ این سیاره خاكی.

پینوکیو


پدر ژپتو عروسك زیبایی را «خلق» كرده است

ژپتو عروسك زیبایی را خلق كرده است اما پس از آن متوجه می‌شود كه به كمك "خدای بزرگتر" نیاز دارد تا به پینوكیو روحی الهی اعطا نماید كه برای تبدیل شدن به یك "پسر واقعی" یا به بیان رمزی یك انسان روشن‌ضمیر به آن نیاز است. پس، او چه كار می‌كند؟ وی "رو به ستاره‌ای در وسط آسمان زانو زده و دعا می‌كند." ژپتو از خدای بزرگتر (بنیانگذار كبیر فراماسون‌ها) می‌خواهد تا روحی الهی در وجود پینوكیو بدمد.

پینوکیو


ژپنو در محضر «تک چشم» زانو می زند
و برای عروسک چوبی خود حلول روح را درخواست می کند

 

آیا این ستاره می‌تواند همان ستاره صورت فلکی شعرای یمانی یا ستاره درخشان فراماسونری باشد؟

"پری آبی رنگ" ، نماینده خدای بزرگ، سپس به زمین فرود می‌آید تا به پینوكیو فهم این جهانی، یا به تعبیر عرفا "عقل" را اعطا نماید.

پینوکیو

 
"پری آبی رنگ" ، نماینده خدای بزرگ، به زمین فرود می‌آید
 تا به پینوكیو فهم این جهانی یا "عقل" را اعطا نماید.

پری نعمت زندگی و اختیار را به پینوكیو هدیه داد. اگرچه او زنده است اما هنوز یك "پسر واقعی" نیست. مكاتب سری می‌آموزند كه زندگی واقعی تنها پس از روشنگری آغاز می‌شود. هر چیزی غیر از آن چیزی جز زوال تدریجی نیست.

زمانیكه پینوكیو می پرسد:"آیا من یك پسربجه واقعی هستم؟" پری پاسخ می‌دهد: "نه پینوكیو. تحقق آرزوی ژپتو كاملاً به تو بستگی دارد. شجاعت، راستگویی و تواضع خودت را ثابت كن، در اینصورت مطمئناً روزی یك پسر واقعی خواهی شد."

موضوع اتکاء به نفس قویاً از آموزه‌های عارفان مسیحی/فراماسونری الهام می‌گیرد: رستگاری روح مسئله‌ای است كه از طریق خویشتنداری و خودشناسی معنا پیدا می‌كند. فراماسونرها این فرآیند را با ادبیات تمثیلی سنگ زبر و تکامل سنگ صیقل داده شده نمادسازی می‌كنند.

"در تفكرات فراماسونری، سنگ زبر و ناهموار استعاره از اولویت یک فراماسون ناآگاه برای روشنگری است. یك سنگ صیقلی نیز نماد یك فراماسون است كه از طریق آموزه‌های فراماسونری در راستای تحقق یك زندگی شرافتمندانه گام بر می‌دارد و با پشتكار فراوان سعی می‌كند به روشنگری دست یابد. درسی كه باید آموخت اینست كه با استفاده از ابزارهای آموزشی و فراگیری علم و دانش، انسان می‌تواند شخصیت معنوی و اخلاقی خود را بهبود بخشد. همانند انسان، هر سنگ زبر و  ناهموار در ابتدا موجودی ناقص است. انسان با آموزش، تربیت و عشق برادرانه می‌تواند سنگ وجودی خود را به گونه‌ای بسازد که مورد آزمون قرار گرفته و در حدود مرزهای خود شکل گرفته باشد."

به همان روشی كه فراماسونرها فرآیند روشنگری را با تبدیل یک سنگ زبر و ناهموار به صاف نشان می‌دهند، پینوكیو نیز سفر خود را با تكه ناهمواری از چوپ آغاز می‌كند و به دنبال آنست تا سطوح خود را هموار ساخته و در نهایت به یك پسر واقعی تبدیل شود. چنین اتفاقی باید حادث گردد تا او لایق روشنگری شود و او به یك فرآیند كیمیاگری درونی نیاز است. وی باید زندگی كند، با وسوسه‌های خود مبارزه نماید و با استفاده از وجدان خود، باید راه صحیح را پیدا كند. اولین گام رفتن به مدرسه (نماد علم و دانش) است. پس از آن، وسوسه‌های زندگی بلافاصله مسیر پینوكیو را تغییر می‌دهند.

وسوسه شهرت و ثروت
روباه مكار(نماد افراد دروغگو) و گربه پینوكیو را در مسیر رفتن به مدرسه فریب می‌دهند تا "برای كسب موفقیت راه آسان را در پیش بگیرد": حرفه هنرپیشگی. علیرغم هشدارهای وجدانش، عروسك چوبی از شخصیت‌های مرموز و ناشناس پیروی كرده و به "استرومبولی"(Stromboli)، یك عروسك‌گردان خشن و پرخاشگر فروخته می‌شود.


روباه مكار(نماد افراد دروغگو) و گربه
 پینوكیو را در مسیر رفتن به مدرسه فریب می‌دهند




پینوكیو به یك عروسك‌گردان خشن و پرخاشگر فروخته می‌شود

پینوكیو در حین نمایش با جنبه‌های مثبت "راه آسان" نیز آشنا می‌شود: شهرت، ثروت.
اما پینوكیو خیلی زود متوجه می‌شود كه این موفقیت ظاهری هزینه های گزافی را به دنبال دارد: اینكه وی نمی‌تواند برای دیدن پدر ژپتو(همان خالق خود) به خانه بازگردد، پولی كه او بدست می‌آورد صرفاً برای ثروتمند شدن استرومبولی، عروسك‌گردان نمایش‌ها، است و با گذشت زمان هرچه سن او بالاتر می‌رود، بهتر می‌فهمد چه سرنوشتی در انتظار اوست.




تصویری نسبتاً تاریك و وحشت‌انگیز از هنرپیشگی ظاهر می شود. وی در می یابد که اساساً چیزی بیش از یك عروسك خیمه شب بازی نبوده است. پس از درك ماهیت واقعی "راه آسان"، پینوكیو متوجه می‌شود كه دچار افسردگی شده است. او به لطف عروسک‌گردان ظالم خود مانند حیوانی در قفس نگهداری می‌شود. در واقع او با فروش روح خود فریب خورده بود.

پینوکیو


او به لطف عروسک‌گردان ظالم خود مانند حیوانی در قفس نگهداری می‌شود.
 در واقع او با فروش روح خود فریب خورده بود.


پس از آن پینوكیو دوباره به وجدان و ضمیر آگاه خود بازمی‌گرددو تلاش می‌كند تا از آنجا فرار كند. اما همه افراد با وجدان خوب در جهان هم نمی‌توانند او را نجات دهند و  نمی‌تواند این قفل را باز كند. برای نجات او باز هم به دخالت نیروی الهی نیاز است اما به شرط آنكه قبل از آن به پری (فرستاده الهی) و البته مهم‌تر از آن، به خودش حقیقت را بگوید.



 

وسوسه‌های لذت‌های دنیوی
پس از بازگشت به راه صواب، پینوكیو یكبار دیگر توسط روباه مكار فریب می‌خورد تا به "جزیره خوشی" برود، مكانی بدون مدرسه(نماد علم و دانش) و قوانین(نماد اصول اخلاقی). كودكان می‌توانند تحت نظر مرد كالسكه‌چی بخورند، بنوشند، سیگار بكشند، با هم گلاویز شده و با اراده خویش همه چیز را تخریب كنند.




جزیره خوشی استعاره از "زندگی دنیوی" است كه جهل و نادانی، تلاش برای بهره بردن از لذت‌های زودگذر و ارضای پست‌ترین تمایلات نفسانی از ویژگی‌های آنست. مرد كالسكه‌چی با علم به اینكه این راهی كامل برای به بردگی كشاندن افراد است، آنها را مدام تشویق می‌كند. پسرانی كه در این سبك زندگی به شكل احمقانه‌ای افراط می‌كنند، در نهایت به الاغ تبدیل شده و برای كار در معدن از سوی مرد كالسكه‌چی مورد استثمار قرار می‌گیرند. این نیز تصویر هولناک دیگری از توده مردم جاهل و نادان است.




پینوكیو نیز به تدریج به الاغ تبدیل می‌شود. به بیان رمزی، در واقع او به هویت مادی نزدیك‌تر می‌شود تا خود معنوی كه این حیوان لجوج نماد و تجسم آن است.

پینوکیو

پینوكیو نیز به تدریج به الاغ تبدیل می‌شود.
به بیان رمزی، در واقع او به هویت مادی نزدیك‌تر می‌شود تا خود معنوی
 كه این حیوان لجوج نماد و تجسم آن است


این بخش از داستان اشاره ادبی به اثر كلاسیك "اپولیوس"(Apuleius) نویسنده رومی تحت عنوان "مسخ‌شدگان" یا "الاغ طلایی" است كه در مكاتب سری همچون فراماسونری مورد مطالعه قرار می‌گیرد.



 
مسخ‌شدگان ماجرای "لوسیوس"(Lucius) را تشریح می‌نماید كه به دلیل حماقت خویش با عجایب جادوگری فریب خورد و به الاغ تغییر هویت داد. این مسئله وی را به سفری طولانی و طاقت‌فرسا سوق داد كه در نهایت نیز توسط "ایزیس" (Isis) نجات یافت و به فرقه سری او پیوست. ماجرای این مسخ‌شدگی به دلیل خط کلی داستان، تمثیل معنوی و شکل ورود به اسرار شباهت‌های فراوانی به ماجرای پینوكیو دارد. پینوكیو پس از آنكه به خود می‌آید، از قفس زندگی دنیوی و جزیره خوشی فرار می‌كند.

آغاز مسیر روشنگری
پینوكیو برای دیدار دوباره پدر خویش به خانه باز می‌گردد اما در خانه كسی نیست. وی می‌فهمد كه ژپتو توسط نهنگی عظیم‌الجثه بلعیده شده است. پس از آن، عروسك چوبی خود را به آب می‌اندازد و برای پیدا كردن خالق خویش وارد شكم نهنگ می‌شود. این آخرین مرحله ورود او به مسیر روشنگری است كه باید از تاریكی و ظلمت زندگی جاهلانه خویش(كه نماد آن شكم نهنگ غول پیكر است) گریخته و نور معنوی را بدست آورد.



 
یكبار دیگر، كارلو كولودی به شدت تحت تاثیر داستان قدیمی سیر و سلوك معنوی: كتاب یونس پیامبر قرار گرفت. جریان حضرت یونس و نهنگ در مكاتب سری مطالعه می‌شوند.
 
 


یونس به فرمان خداوند از شكم نهنگ بیرون می‌آید

پینوكیو دشواری‌های مسیر ورود به روشنگری را پشت سر گذاشته و از تاریكی جهالت بیرون می‌آید. حال وی یك "پسر واقعی" است، انسانی روشن‌ضمیر كه زنجیرهای زندگی مادی را پاره كرده و به خود والایش رسیده است. او یك نشان طلایی از پری دریافت می‌دارد كه بیانگر موفقیت در طی كردن مسیر كیمیاگری تغییر هویت پینوكیو از فلزی سخت به طلا است. "هدف بزرگ" تحقق یافته است. پس چه كاری باقی مانده است؟ البته، یک جشن حسابی!

 
حال وی یك "پسر واقعی" است، انسانی روشن‌ضمیر
 كه زنجیرهای زندگی مادی را پاره كرده و به خود والایش رسیده است.


نتیجه‌گیری
اگر از زوایه دید کودکانه خود فاصله گرفته و سپس به داستان پینوکیو بنگریم، داستان پینوكیو به جای یك سری ماجراهای تصادفی، به یك ادبیات تمثیلی معنوی عمیق و نمادین تبدیل می‌شود. جزئیات این فیلم كه ظاهراً بی‌معنی و نامفهوم است ناگهان به حقیقتی اسرارآمیز و مرموز تبدیل شده یا حداقل جوامع بی‌رحم امروزی را نشان می‌دهند. كارلو كولودی، نویسنده داستان با الهام از داستان‌های قدیمی فراطبیعی نظیر مسخ‌شدگان و یونس و نهنگ تلاش کرد تا داستانی با موضوع ورود به مکتب را به سبك امروزی بنویسد که مهم‌ترین جنبه زندگی فراماسونری است.






داستانی با یک قرن قدمت

داستان پینوكیو نمونه‌ای از جنبه انسانی‌تر آموزه‌های سری است. این داستان بر پایه آموزه‌های فراماسونری استوار است و توجه عمیق به آن فاش می‌سازد كه این آموزه‌ها پیشینه فلسفی افرادی است که كنترل رسانه‌های جمعی را در اختیار دارند.

هرچند وفاداری كارتون والت دیزنی به مكتب فراماسونری همواره مورد اختلاف بوده است اما انتخاب این داستان به عنوان دومین فیلم انیمیشنی كه در این استودیو فیلمسازی ساخته شده است، مطالب بسیاری برای بازگو كردن دارد.

بسیاری از جزئیات نمادین كه به این فیلم اضافه شده است بیانگر درك عمیق مفاهیم سری كتاب كولودی است. با توجه به تیراژ بالای نسخه قابل پخش فیلم پینوكیو و موفقیت جهانی آن می‌توان گفت كه همه جهان شاهد طی كردن مسیر روشنگری بوده‌اند اما عده اندكی آن را به طور كامل درك كردند.

موضوع مهمی که در این داستان کمتر مورد توجه قرار گرفته، «خلق» یک انسان توسط انسان دیگر است؛ موضوعی که این روزها توسط جریانی مبهم و مرموز در ایران نیز تکرار می شود.


چرا رسانه های صهیونیستی حدود یک قرن است
 که «داستان» پینوکیو را زنده نگاه می دارند؟



طبقه بندی: نمادشناسی و نمادیابی،
برچسب ها: اخبار، اخبار سیاسی، انجمن های مخفی جهان، فراماسونری، افشاگری، افشای صنعت سینما و هالیوود، مقالات ویژه، پینوکیو،


  شنبه 14 اردیبهشت 1392        سید ابراهیم حسینی
  دیدگاه شما
فرزندان انقلابی خمینی (ره)


فرزندان انقلابى ام، اى كسانى كه لحظه اى حاضر نیستید از غرور مقدستان دست بردارید،

مى دانم كه به شما سخت مى گذرد، ولى مگر به پدر پیر شما سخت نمى گذرد؟ مى دانم كه شهادت شیرین تر از عسل در پیش شماست، مگر براى این خادمتان اینگونه نیست؟

ولى تحمل كنید كه خدا با صابران است. بغض و كینه انقلابى تان را در سینه ها نگه دارید،با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگرید و بدانید كه پیروزى از آن شماست. و تاكید مى كنم كه گمان نكنید كه من در جریان كار جنگ و مسئولان آن نیستم.

عکس هفته

كاریكاتور استعفای ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی!

آخرین مطالب

لیست آخرین مطالب

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
كل بازدیدها : نفر
كل مطالب : عدد

ابزار هدایت به بالای صفحه

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا